2013. március 17., vasárnap

Szarvasgombát furminttal!

És a luxus nem is itt kezdődött, hanem ott, hogy hirtelen akadt két, gyermek nélküli óránk. Ritka kincs az ilyen, azonnal ki kell használni, és néhány év rutinnal a hátunk mögött, azonnal le is csaptunk a lehetőségre. Szerintem ilyenkor csak kipróbált helyre szabad menni, nem is sokat gondolkodtunk és már a Alessioban ültünk. (www.cafealessio.hu - nem a reklám helye, egyszerűen nyugodt szívvel ajánlom)

Kint már tombolt a tavaszi hózápor, de a lelkemben már tavasz volt - salátát kívánt!

A szarvasgomba nyilvánvaló luxus, így nyilvánvaló volt, hogy szarvasgombás salátát fogok kérni! Tudom, ez már vérlázító, de kapaszkodjatok meg, még bort is kértem mellé! A borlap itt impozáns, de a választás most nem volt nehéz: ehhez furmintot kell inni!!! A választás a Kreinbacher Birtok St. Ilona Somlói Furmintja volt. Az első jele annak, hogy jól döntöttem, a rendelést felvevő pincér szinte büszke mosolya volt. Már nem tudtam kivárni, bele kellett kóstolnom a ropogós bébispenótba, az igazi bufala mozzarellába, és már bele tunkoltam is a pirítóssal szarvasgombaolajba, amikor megjött "a" furmint.


A kép nem csalóka,  a színe mélysárga, enyhe barnás árnyalattal. Illatában már érezni lehetett a testet, a súlyt. Egy korty csak úgy, aztán egy korty a tökéletes falattal: bébispenót-mozzarella-szarvasgomba szelet - nem tudtam betelni vele. Érett aromák, a termőhelyre jellemző ásványosság és a hordóhasználat kellemes aromája. Nem szaporítom a szót, aki teheti, kóstolja meg együtt vagy külön-külön, én ezt az ízharmóniát azóta érzem a számban. Azt gondolom, azok az igazi ízek, amiket napok elmúltával is pontosan fel tudok idézni. Arra az esetre, ha ez a kellenes koraesti ebéd már hónapokkal vagy évekkel lesz mögöttünk, inkább mindent feljegyeztem a Bornaplómba...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése