2012. október 9., kedd

Sült zöld paradicsom

Amióta saját kiskertem van, még jobban becsülöm a friss zöldséget és az abból készült friss ételeket. A már-már dzsungellé burjánzó paradicsomültetvényem bő terméssel kényeztetett minket egész nyáron, néhány fürt azonban zöld maradt. A kidobás gondolata fel sem merült, inkább indult a receptkeresés és -átdolgozás. Bevallom, receptet én még talán soha az életemben nem tudtam a pontos előírások szerint elkészíteni, lázadó szellemem ágál a pontos mennyiségek kimérése ellen, illetve bátran helyettesítek bármit az otthonlévő alapanyagokkal.

A zöld paradicsomot szeletekre vágtam, a magját kivágtam, egy alternatív sörtésztában megmártottam és forró olajban kisütöttem. A sörtészta annyira volt alternatív, hogy valójában bortészta volt, mert egy kicsit tettem bele a borból is, hamár úgyis azzal isszuk... 


Hogy mit ittunk mellé? Hát ami volt, Légli Ottó 2011-es fehér Lugas nevű bora, aminek enyhe fanyarsága nagyon jól zenélt a sült zöld paradicsom savanykás, de bazsalikommal megbolondított ízvilágával.

Recept

(Ha valaki kedvet kapott, a piacon mostanában gyakran lehet zöld paradicsomot venni!)

A zöld paradicsomokat szeletekre vágjuk, a magokat kivágjuk. A tésztához összekeverünk 2 tojást, sót, bazsalikomot, teljes kiőrlésű lisztet, és ha nem sajnáljuk, egy kis bort. Belemártjuk a szeleteket a tésztába és forró olajban kisütjük. Ha már csak kevés tészta maradt, néhány szelet paradicsomot darabokra vágunk és omlettszerűen megsütjük a maradékot! A siker garantált, mert ugyan, ki evett már sült zöld paradicsomot???

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése