2012. március 29., csütörtök

A gengszterbor

Az egriek mondták így, én magam nem mertem volna kimondani, mert két igen marcona ábrázat tekintett rám a címkéről, gondoltam, csak iszom és nem kérdezek. De szerencsére a történetek ilyenkor mindig jönnek maguktól, mert amikor az ember a borásszal vagy a borásszal dolgozóval beszél, akkor nem is kell kérdezni. A bor a Bolyki és Bolyki, a címkén pedig a Bolyki apa-fia páros, egy amolyan ilyen volt - ilyen lett fotó.


A honlapról megtudom, hogy a címketervet Ipacs Géza készítette, és előbb volt meg a címke, mint maga a bor. Én azt hiszem, nagyon el lett találva, egy ütős címkéhez egy ütős bor. Talán néhányan azt mondják majd, az ára is az. Szerintem előbb meg kell kóstolni, aztán meg ajándékba kérni valakitől.

És akkor a Bornaplós bejegyzésem:

DÁTUM: 2012.03.27. (előkóstoló 25.)

A BOR NEVE: BOLYKI ÉS BOLYKI ("gengszterbor)
ÉVJÁRAT: 2009 szűretlen
PINCÉSZET / TERMELŐ: Bolyki Pincészet, Bolyki János
BORVIDÉK / DŰLŐ: Eger, Losonczy-völgy
SZŐLŐFAJTA: cabernet franc és merlot 50-50%
ITT / VELÜK ITTAM A BORT: előkóstoló a VinCÉ-n, majd otthon még 1x
EZT ETTEM HOZZÁ: sajnos semmit, pedig nagyon kellett volna
ÁRA: 4.900.- Ft
A BOR SZÍNE: sötét mint az éjszaka
ILLATJEGYEK: fűszeres, erdei gyümölccsel keverve, egyik se dominál túlzottan
ÍZJEGYEK: kiemelkedő savak, aszalt szilva, kerek, telt íz
ÉRTÉKELÉS: ütős vacsorákhoz, sok jó baráthoz, az este lezárására

A borokról, a pincéről itt tudtok meg többet:
http://www.bolykipinceszet.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése