2012. március 12., hétfő

Kóstoltunk, méghozzá egy legendát!

Igen, megint balatonit...


Amióta majdnem egy éve voltam egy "Balatoni vörösök" tematikájú borkóstolón, nagyon izgat ez a téma, új kedvencekre bukkantam (mint a már korábban megírt Névtelen Cuvée a Villa Tolnay pincéjéből), és kitartóan vadászom az újabbakat. Ennek egyik alapvető oka természetesen a Balaton-szerelem, és kifejezetten személyes viszonyunkra tekintettel kedves a szívemnek és az érzékszerveimnek, ha a borban egyértelműen visszacseng a vidék íze, illata, lényege. Ennyi érzelgősség után szorítkozzunk szigorúan a tényekre, amiket nem voltam rest egy baráti csacsogás alkalmával a Bornaplómba feljegyezni:

A BOR NEVE: Legenda
ÉVJÁRAT: 2008
PINCÉSZET / TERMELŐ: Szászi Endre
BORVIDÉK, DÜLŐ: Badacsonyi borvidék, Szent György-hegy
SZŐLŐFAJTA: cabernet sauvignon
ITT / VELÜK ITTAM A BORT: Drop Shopban, H-val és B-vel és nagy kacagásokkal
EZT ETTEM HOZZÁ: sajttálat meg olívabogyót
ÁRA: 1090 Ft/pohár, 6000Ft/palack (de legalább itt még kapható!)
A BOR SZÍNE: rubin
ILLATJEGYEK: nem tipikus cab.sav., a helyi bazalt kiérezhető, dohány, enyhén bogyós gyümölcsös
ÍZJEGYEK: pikáns bogyós, kicsit szilvás, selymesebb, mint amit az illata jelez
ÉRTÉKELÉS: szárazsága ellenére selymes lecsengésű, "atipikus" cab.sav., de pont emiatt szeretem!

Itt nem tudom megállni, hogy ne írjak még néhány gondolatot, mert ebben a borban is annyi minden van még! A fenti bejegyzés csak pár érzés, benyomás, gondolat, de ha odalapozok, már érzem is az illatát, bánom, hogy nem vettem egy palackkal, jó lenne még egyszer valami mással megízlelni. Meg persze eszembe jut az is egy bizonyos nyakláncról, amin annyira nevettünk, hogy máshonnan már kivezettettek volna minket, itt meg még a negyed egykor feltett "egyébként meddig vagytok nyitva" kérdésünkre is csak mosolyogva felelték, hogy éjfélig. Ez mind benne volt a borban, és abban az estében, és most már ott van azon a kis lapon is a naplómban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése